Články

Instalace Cygwinu (duben 2004)

Statistiky katalogů a vyhledávačů (jaro 2002)

Efektivní používání prohlížeče vybočuje z návodů na psaní, zabývá se prací uživatele.

Nastavení LogFormat - Apachovský zápis formátu logu.

Převzato z weblogu

Statistiky

Většina uživatelů roluje kolečkem - statistika onmousewheel

Nové měření rolování kolečkem - potvrzení, že uživatelé rolují kolečkem.

O kolečku vím málo - způsob, jak vypnout rolování v selectu.

Moji čtenáři otevírají hodně oken - analýza počtu zavíraných a otevíraných oken.

Úskalí prohlížečových statistik - vypuzovací chyba

Statistika agregátorů - odkud čtenáři přicházejí na můj blog

Postupy

Jak psát text v iso-8859-2 na Windows - různé způsoby

Kódovaný javascript v Internet Exploreru - podivný způsob, ale funkční

Jak skončit s rámy - odkaz na návod

Navigace pomocí link - odkaz na článek o link

Poznámky nepoznámky pro IE - zmínka o podmíněných poznámkách v Internet Exploreru

Podpora css pseudotřídy :lang() - hledání způsobu, jak ve stylech odlišit Mozillu a Operu

Převodník češtiny - odkaz na nástroj převádějící jednotlivé znaky

Změna vzhledu tlačítka input file - odkaz na řešení javascriptem

ErrorDocument 404 - jak si nastavit chybovou stránku 404

Alespoň kousek DOMu - jednoduchý způsob, jak přepsat starší skripty tak, aby fungovaly i v nových prohlížečích

Vyhledávače a SEO

Pozorování JyxoRanku - úvahy a chybný pokus o odvození vzorce.

K čemu je JyxoRank - vysvětlení významu JyxoRanku.

Kdo vládne českému vyhledávání - rozbor globálních statistik Toplistu.

Graf světových vyhledávačů - odkaz na obrázek přehledně zobrazující vztahy světových vyhledávačů.

100 odkazů na stránce - vyvrácení mýtu, že Google na stránce bere v úvahu pouze 100 odkazů.

Výsledky pokusu se slovenštinou - statistika výsledků jedné přeložené stránky.

Googlebot je ranní tvor - statistika příchodů robota z Google na server jakpsatweb.cz podle hodin.

Blogování

Moje blogma - proč odkazuji jen na dobré stránky.

Teorie blognabráchismu - pár keců o blogování

Sova zvětšovací - o velikosti písma - jak Sova v síti přešla na zvětšovací písmo.

Šťouchání do Sovy 1/3 - upozornění na neklikací logo.

Šťouchání do Sovy 2/3 - upozornění na nezvětšování písma.

Polemika

Skutečné výhody CSS layoutu - vyslovuji názor, že jediným platným důvodem nasazování CSS je rychlejší zobrazování.

Zvyšuje accesskey použitelnost stránek? - většinou ne.

Závorky nebo bubliny - úvaha nad tím, zda používat atribut title.

Jak překládáte site - v češtině chybí předkad slova website, jak to řeší experti?

Software

Poslání HTML editorů - rozlišuji editory na psaní textu a na psaní kódu.

Tři verze Exploreru najednou - odkaz na instalační balíček a postup instalace.

Pišme o software 1/3 - prosba o sepsání software, který používáte.

O software 2/3 - začátečníci - definice ideálního off-line softwaru pro začínající tvůrce a malé firmy.

Eseje

Není nic jednoduššího - o tom, jak jsou věci ve skutečnosti složité.

Pročpak s tím neumím? - esej - moderní předměty se často ovládají velmi složitě.

Není to moc velké - pokud má pozadí mega, opravdu se nenatáhne.

Barvojmenná typologie webů - pokus o rozdělení stránek podle záměru autorů.

Jak se optimalizuje pro weblogy - spíš taková sranda.

Zákazníci webdesignérů versus uživatelé - webdesignerské studio může mít se zakázkou problémy, když chce zadavatel nějakou blbost nevhodnou pro uživatele.

Zpětné udržování souvislostí - starší články by se měly procházet a přidávat do nich odkazy na novější.

Nedodané podklady - textům českých webů je věnována příliš malá pozornost.

Rádoby analýzy

Rok 2003 - koncová zařízení - jak se vyvíjí rychlost připojení a velikost monitorů.

Rok 2003 - prohlížeče (analýza) - rozdělení prohlížečů v roce 2003, trendy.

Rozevírání nůžek rychlostí - stále je nutno myslet na pomalé připojení.

Typologie postojů uživatelů - pokus o rozdělení uživatelů podle jejich aktuálního zájmu.

Reklama

Vyskakovací texťáky - nový druh pop-up - nový sporný a agresivní reklamní formát.

Rok 2003 - webová reklama - trendy v reklamě.

Česká kontextová reklama na Idnesu - první český pokus o obsahové cílení textové reklamy.

Úvod do AdWords 1/4

AdWords 2/4 - vzorec řazení a míra prokliku

AdWords 3/4 - ceny a konverze

AdWords 4/4 - platby a systém účtu

Obcházení pastí - statické reklamy jsou lepší než animované.

Bookmarklety

Uživatelský styl bookmarkletem - jak přidat prohlížené stránce svůj volitelný vzhled.

Zpět z nového okna - bookmarklet

Zvětšovací bookmarklet pro Internet Explorer - aby se daly číst i články s fixně nastaveným písmem.

 

o tvorbě, údržbě a zlepšování internetových stránek

Návody HTML CSS JavaScript Články Ostatní

Články Katalog zdrojů Weblog

Jak psát web píše Yuhů, Dušan Janovský. Poslední aktualizace 01. května 2004.