S vyšší matematikou se v Javascriptu zachází trochu nešikovně pomocí objektu Math. Naštěstí se na stránkách zřídka něco počítá. Většinou si lze vystačit s operátory.
| Metoda | význam | příklad |
|---|---|---|
| abs(x) | absolutní hodnota | |
| exp(x) | e na ixtou | x=1; y = Math.exp(x) // vrátí e |
| log(x) | přirozený logaritmus z x | |
| max(x,y) | maximum, větší ze dvou hodnot | a = Math.max(20,50);//vrátí 50 |
| min(x,y) | minimum, menší ze dvou hodnot | |
| pow(a,x) | a na ixtou | |
| random() | náhodné číslo mezi 0 a 1 | kostka = Math.ceil(Math.random()*6) |
| sqrt(x) | odmocnina |
| Metoda | význam | příklad |
|---|---|---|
| ceil(x) | zaokrouhlení nahoru | dan = Math.ceil(314.19) // vrátí 315 |
| floor(x) | zaokrouhlení dolů | plat = Math.floor(7123.47) // vrátí 7123 |
| round(x) | zaokrouhlení aritmetické | cestina = round(3.503) // vrátí 4 |
| Metoda | význam |
|---|---|
| acos(x) | arcus cosinus |
| asin(x) | arcus sinus |
| atan(x) | arcus tangens |
| atan2(x,y) | úhel v radiánech od osy x do bodu x,y |
| cos(x) | cosinus |
| sin(x) | sinus |
| tan(x) | tangens |
Všechny úhly jsou naštěstí v radiánech.
| konstanta | význam |
|---|---|
| Math.E | e, základ přirozených logaritmů |
| Math.LN10 | přirozený logaritmus z deseti |
| Math.LN2 | přirozený logaritmus ze dvou |
| Math.LOG10E | desítkový logaritmus z e |
| Math.LOG2E | dvojkový logaritmus z e |
| Math.PI | pí, Ludolfovo číslo |
| Math.SQRT2 | odmocnina ze dvou |
| Math.SQRT1_2 | odmocnina z jedné poloviny |
Jak psát web píše Yuhů, Dušan Janovský. Poslední aktualizace 01. května 2004.